Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Układanie historii z obrazków

Układanie historii z obrazków to edukacyjna i kreatywna aktywność, która polega na tworzeniu opowieści za pomocą serii ilustracji lub zdjęć. Ta aktywność jest szczególnie korzystna dla dzieci, ponieważ rozwija ich zdolności językowe, kreatywne myślenie, a także umiejętności narracyjne i interpretacyjne.

Cel zajęć: Celem tej aktywności jest zachęcenie dzieci do opowiadania historii, wykorzystując do tego wizualne wskazówki z obrazków. Dzieci uczą się łączyć obrazy w logiczną sekwencję, rozwijając przy tym swoją wyobraźnię oraz umiejętności językowe i komunikacyjne.

Grupa docelowa: Zajęcia są odpowiednie dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, ale mogą być również dostosowane do starszych uczniów poprzez zwiększenie złożoności historii i obrazków.

Materiały potrzebne:

  • Zestaw obrazków lub ilustracji, które mogą być ze sobą w jakiś sposób powiązane. Obrazy mogą przedstawiać postacie, przedmioty, miejsca, czynności itp.
  • Duża powierzchnia do pracy, tak jak stół lub podłoga, gdzie obrazki mogą być swobodnie układane i przegrupowywane.
  • Opcjonalnie: klej i duży arkusz papieru, jeśli zadaniem będzie stworzenie trwałej „książki obrazkowej” z układanej historii.

Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie: Rozpocznij od krótkiego wprowadzenia, wyjaśniając dzieciom, co będą robić. Możesz również pokazać przykładową historię, układając kilka obrazków w logiczną sekwencję i opowiadając historię, którą one tworzą.
  2. Rozdanie materiałów: Rozdaj dzieciom obrazki. Możesz je rozdać losowo lub pozwolić dzieciom wybrać te, które im się najbardziej podobają.
  3. Układanie historii: Zachęć dzieci do układania wybranych przez siebie obrazków w sekwencję, która opowiada jakąś historię. Daj im czas na przemyślenie i eksperymentowanie z różnymi kombinacjami.
  4. Opowiadanie historii: Poproś każde dziecko, aby opowiedziało swoją historię, wykorzystując układane obrazki jako wskazówki. Dzieci mogą opowiadać historie na głos lub, w przypadku starszych uczniów, mogą zapisać je.
  5. Dyskusja: Po prezentacji każdej historii zorganizuj krótką dyskusję, zachęcając dzieci do wyrażania opinii na temat każdej historii, zadawania pytań i dzielenia się własnymi pomysłami.
  6. Opcjonalnie – tworzenie książki obrazkowej: Jeśli zajęcia mają na celu stworzenie trwałej pamiątki, dzieci mogą nakleić swoje obrazki na duży arkusz papieru, tworząc książkę obrazkową ze swoją historią.

Korzyści:

  • Rozwój umiejętności językowych i narracyjnych: Dzieci uczą się konstruować zdania i opowiadać historie, co pomaga w rozwoju umiejętności językowych.
  • Stymulacja kreatywnego myślenia: Układanie historii z obrazków wymaga kreatywności i inwencji, co rozwija zdolności twórcze dzieci.
  • Rozwój umiejętności społecznych: Prezentacja historii przed grupą i uczestnictwo w dyskusjach pomaga w budowaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych.
  • Zrozumienie sekwencji i przyczynowości: Dzieci uczą się łączyć obrazy w logiczną kolejność, co rozwija ich zrozumienie sekwencji i związków przyczynowo-skutkowych.

Wskazówki:

  • Zapewnij różnorodność obrazków, aby dzieci miały szeroki wybór tematów i motywów do swoich historii.
  • Zachęcaj dzieci do dzielenia się pomysłami i współpracy, szczególnie w grupach.
  • Daj dzieciom swobodę w interpretacji obrazków; nie ma „złych” sposobów na układanie historii.
  • Bądź otwarty na różne formy opowieści – niektóre mogą być bardziej abstrakcyjne lub nielinearne, co także jest cenną formą ekspresji.

Może Cię również zainteresować...