Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Tworzenie muzyki z różnych przedmiotów domowych

Tworzenie muzyki z różnych przedmiotów domowych to kreatywna i edukacyjna aktywność, która zachęca dzieci do eksploracji dźwięków i rytmów za pomocą codziennych przedmiotów. Ta forma zabawy rozwija wyobraźnię muzyczną, zdolności słuchowe, a także koordynację i umiejętności współpracy. Dzieci uczą się, że muzykę można tworzyć niemal z czegokolwiek, co otacza nas w codziennym życiu.

Cel zajęć: Celem tej aktywności jest rozbudzenie zainteresowania muzyką i dźwiękami, rozwijanie kreatywności oraz umiejętności współpracy podczas tworzenia muzyki grupowej. Dzieci uczą się również podstawowych pojęć muzycznych, takich jak rytm, melodia i harmonia, w przystępny i zabawny sposób.

Grupa docelowa: Zajęcia te są odpowiednie dla dzieci w każdym wieku, od przedszkolaków po starsze dzieci, przy czym trudność zadań i rodzaj używanych przedmiotów można dostosować do wieku i umiejętności uczestników.

Materiały potrzebne:

  • Różne przedmioty domowe, które mogą służyć jako instrumenty muzyczne, np. garnki, patelnie, plastikowe pojemniki, łyżki drewniane, słoiki z ryżem lub makaronem (jako marakasy), puste puszki, butelki wypełnione wodą (o różnych poziomach), kubki, gumki recepturki rozciągnięte na pudełku itp.
  • Opcjonalnie: kolorowe taśmy, naklejki do dekoracji „instrumentów”.

Przebieg zajęć:

  1. Eksploracja dźwięków: Zacznij od poznania różnych dźwięków, jakie można wydobyć z przedstawionych przedmiotów. Pozwól dzieciom na eksperymentowanie i odkrywanie, jak zmienia się dźwięk w zależności od sposobu uderzenia, potrząsania czy pocierania przedmiotu.
  2. Wybór „instrumentów”: Dzieci wybierają przedmioty, na których chciałyby grać. Możesz podzielić instrumenty na kategorie według rodzaju wydobywanego dźwięku (perkusyjne, strunowe, dęte).
  3. Tworzenie zespołu: Zorganizuj dzieci w małe grupy lub „zespoły muzyczne”, zachęcając je do wspólnego tworzenia muzyki. Każda grupa może pracować nad stworzeniem własnej krótkiej kompozycji lub rytmu.
  4. Dekorowanie instrumentów: Daj dzieciom materiały do dekoracji ich instrumentów, co pozwoli im na dodatkową personalizację i wzmocnienie poczucia własności.
  5. Próby muzyczne: Dzieci ćwiczą swoje kompozycje, ucząc się, jak grać razem i słuchać siebie nawzajem, aby muzyka była spójna i harmonijna.
  6. Koncert: Zorganizuj „koncert”, podczas którego każda grupa prezentuje swoją kompozycję. Można to zrobić dla innych uczestników zajęć lub zaprosić rodziców i opiekunów.
  7. Refleksja i dyskusja: Po koncercie przeprowadź krótką dyskusję, pytając dzieci o ich doświadczenia, co najbardziej im się podobało, a co było trudne.

Korzyści:

  • Rozwój kreatywności: Dzieci uczą się, że muzykę można tworzyć z niemal każdego przedmiotu, co rozwija ich kreatywność i innowacyjność.
  • Umiejętności słuchowe: Aktywność ta rozwija zdolności słuchowe, ucząc dzieci rozpoznawania różnych dźwięków i rytmów.
  • Praca zespołowa: Grając razem, dzieci uczą się pracy zespołowej, słuchania siebie nawzajem i współpracy w celu stworzenia spójnej kompozycji.
  • Rozwój motoryczny: Manipulowanie różnymi przedmiotami w celu wydobycia dźwięków wspomaga rozwój koordynacji ręka-oko i umiejętności motorycznych.

Wskazówki:

  • Zachęcaj dzieci do eksperymentowania z różnymi sposobami wydobycia dźwięku z wybranych przedmiotów, aby odkryły jak najwięcej różnorodnych brzmień.
  • Upewnij się, że wszystkie używane przedmioty są bezpieczne i nie stanowią zagrożenia dla dzieci.
  • Dostosuj poziom trudności aktywności do wieku i możliwości dzieci, aby zapewnić im pozytywne doświadczenia.
  • Podkreślaj wartość współpracy i wzajemnego słuchania podczas tworzenia muzyki w grupie.

Może Cię również zainteresować...